هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و سیاست های جهانی

هوش مصنوعی (AI) انتظارات باورنکردنی برای بهبود زندگی و پیشبرد کسب و کار به روش هایی ایجاد کرده است که تا چند سال پیش غیرقابل تصور بود. اما با چالش‌های پیچیده‌ای در مورد استقلال فردی، تعیین سرنوشت و حریم خصوصی نیز همراه است.

امسال، جهان در مورد حفاظت‌های مورد نیاز برای اطمینان از اینکه هر فرد و سازمانی هنگام استفاده از هوش مصنوعی آسوده خاطر خواهد بود، گفتگو خواهد کرد و در عین حال فضایی را برای نوآوری تضمین می‌کند. احترام به حقوق و ارزش‌های اساسی بشر مستلزم تعادل دقیق بین انسجام فنی و اهداف سیاست دیجیتالی است که مانعی برای کسب‌وکار نیست.

شاخص آمادگی AI سیسکو نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از سازمان‌ها سیاست‌های جامع هوش مصنوعی ندارند. لیز سنتونی، مدیر ارشد استراتژی و GM of Applications، در روندها و پیش‌بینی‌های سالانه فناوری خود، خاطرنشان کرد که  برای کاهش خطرات ناشی از هوش مصنوعی به مقررات، سیاست‌ها، و خود نظارتی و حاکمیت صنعت نیاز داریم.

چند روز پیش، لیز سنتونی در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد، دیدگاه گسترده‌ای را توضیح داد که در مورد داده‌هایی است که مدل‌های هوش مصنوعی را تغذیه می‌کنند.هوش مصنوعی به مقادیر زیادی داده با کیفیت برای تولید خروجی دقیق، قابل اعتماد و روشنگری نیاز دارد.

برخی از کارهایی که برای قابل اعتماد کردن داده ها لازم است شامل فهرست نویسی، تمیز کردن، عادی سازی و ایمن سازی آن ها است. در حال انجام است، و هوش مصنوعی باز کردن پتانسیل داده های گسترده را آسان تر می کند. به عنوان مثال، سیسکو در حال حاضر به حجم عظیمی از تله متری از عملیات عادی کسب و کار دسترسی دارد – بیش از هر کسی در این سیاره. ما به مشتریان خود کمک می کنیم تا بینش های بی نظیر مبتنی بر هوش مصنوعی را در دستگاه ها، برنامه ها، امنیت، شبکه و اینترنت به دست آورند.

این شامل بیش از 500 میلیون دستگاه متصل در سراسر سیستم عامل های ما مانند Meraki، Catalyst، IoT و Control Center است. ما در حال حاضر بیش از 625 میلیارد درخواست وب روزانه را برای جلوگیری از میلیون ها حمله سایبری با اطلاعات تهدید خود تجزیه و تحلیل می کنیم. و 63 میلیارد معیار مشاهده‌پذیری روزانه، دید فعالی را ارائه می‌کند و مسیری را برای رسیدن به میانگین زمان سریع‌تر برای وضوح ایجاد می‌کند.

هوش مصنوعی در سال آینده اخبار صفحه اول بوده و خواهد بود و این بدان معناست که داده ها نیز در کانون توجه قرار خواهند گرفت. داده ها ستون  و متمایز کننده هوش مصنوعی هستند .

مقررات نوظهور و هماهنگ سازی قوانین در مورد دسترسی و استفاده منصفانه ازهوش مصنوعی، مانند قانون داده اتحادیه اروپا که به طور کامل در سال آینده قابل اجرا می شود، آغاز جنبه دیگری از انقلاب هوش مصنوعی است که امسال قدرت خود را به دست خواهد آورد. این دستورات هم به نفع شهروندان عادی و هم برای مشاغلی خواهد بود که به داده های تولید شده از طریق استفاده از محصولات و خدمات خود دسترسی خواهند داشت و مجدداً از آنها استفاده می کنند.

بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، میزان داده های تولید شده در سطح جهان در سال 2025، روزانه 463 اگزابایت در روز پیش بینی می شود. حجم عظیمی از داده‌ها برای کسب‌وکارهایی است که در سراسر جهان ایجاد می‌شود.

در سال 2024، شاهد خواهیم بود که شرکت‌هایی در هر بخش به طور رسمی چارچوب‌هایی برای  توسعه، کاربرد و استفاده از هوش مصنوعی با هدف دستیابی به رفاه، امنیت و رفاه مشترک ترسیم می‌کنند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید